با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات
زبان‌شناسی اجتماعی
بررسی تعامل بین تصویر و زبان در تبلیغات مجلات فارسی‌زبان بر اساس نظریۀ آنزورس

زهرا باباسالاری؛ غزل باغبانی

دوره 4، شماره 4 ، مهر 1400، ، صفحه 35-46

https://doi.org/10.30473/il.2022.58240.1453

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی روابط زبان و تصویر در تبلیغات مجلات فارسی‌زبان در چارچوب مدل معنای اندیشگانی آنزورس (2006) است. در پژوهش حاضر از شیوة کتابخانه‌ای استفاده شده و پژوهش از نوع کیفی است. همچنین برای این کار از ۱۰۰ آگهی تبلیغاتی موجود در مجلات فارسی‌زبان بهره گرفته شد که به صورت تصادفی انتخاب شده بودند. جامعة آماری پژوهش تبلیغات موجود ...  بیشتر